BRUMMEN BEWEEGT

Het dagelijkse beweegprogramma van Sportclub Brummen voor 55-plussers. Een programma waarbij actief bewegen en bijpraten onder het genot van een kop koffie of thee hand in hand gaat.

Wat gaan we doen?

Brummen Beweegt is een laagdrempelig sportaanbod voor 55-plussers waarbij bewegen en ontmoeten centraal staan. Het is niet de bedoeling om je in het zweet te werken. Wel worden de uitgezette beweegoefeningen op en rond de sportvelden gezamenlijk doorlopen. Zijn er oefeningen bij waartoe je, om wat voor een reden ook, niet in staat bent dan sla je die simpelweg over. De beweegoefeningen zijn gericht op het soepel bewegen, het vergroten van het uithoudingsvermogen en de spierkracht. Wandelen en spelelementen maken ook onderdeel uit van programma. Iedereen kan op zijn eigen niveau deelnemen.

Na het actieve deel van het beweegprogramma van zo’n 45 minuten is er ruimte voor ontmoeting om onder het genot van een kop koffie of thee even na te praten.

Brummen Beweegt hanteert een groepsgrootte van maximaal 15 deelnemers.

Voor wie?

Ouderen van 55+, ook zij met een chronische aandoening, die graag fitter willen worden en blijven en het leuk vinden om dit samen met anderen te doen. Het hebben van conditie is niet nodig. Wel is het van belang dat deelnemers zelfstandig kunnen lopen.

Wanneer?

Iedere werkdag van 09.00 tot 10.30 uur. Eerst 45 minuten actief bewegen. Even opruimen en 30 minuten napraten. Daarna heb je vanaf 10.30 uur nog een hele dag voor je en je bent ook al actief aan het bewegen geweest.

Programma per dag

Maandag: Walking Football, start vanaf 09.30 uur

Dinsdag: Beweegcircuit

Woensdag: Beweegcircuit

Donderdag: Wandelen door en in de omgeving van historisch Brummen

Vrijdag: Beweegcircuit

Kleding

Een flitsend sporttenue is beslist niet nodig. Lekker zittende kleding en een paar sportschoenen is voldoende. Wil je gaan wandelen dan zijn goed zittende wandelschoenen aan te raden. Verder is er geen specifiek sportmateriaal nodig om te kunnen deelnemen aan onze activiteiten.

Kosten?

Voor deelname aan Brummen Beweegt kunt u kiezen uit de volgende lidmaatschappen:
  • €97,- per jaar
  • €51,- per half jaar
  • 27,- per kwartaal

Hiervoor kun je op werkdagen actief bewegen en na afloop onder het genot van een kop koffie of thee napraten met de deelnemers. De koffie of thee is in de contributie inbegrepen. Brummen Beweegt valt onder het minimabeleid van de gemeente Brummen, dus er is ruimte voor financiële ondersteuning. Voor actieve en rustende leden van Sportclub Brummen is deelname gratis.

Wil je meer weten?

Voor informatie over deze sportieve ontmoetingen; neem gerust contact op met Marinus van Tent Beking (06 10556883) of Maaike Jeronimus (06 48478478) of via het emailadres:[email protected]

Check hier de flyer van Brummen Beweegt!