Vertrouwenspersoon

De heer dr. A. van de Venis is bereid gevonden om de functie van vertrouwenspersoon te gaan vervullen voor Sportclub Brummen. Een belangrijke stap in het beleid van onze club en daarom een welgemeend woord van dank aan de heer van de Venis.

Vanzelfsprekend hopen wij dat we nooit een beroep op de heer van de Venis hoeven te doen. Niettemin is het heel goed dat we nu iemand hebben voor het geval het nodig is.

Een welgemeend advies: als je te maken hebt met een van de hierna te noemen zaken, aarzel dan niet om contact op te nemen. Hoe langer je wacht,  hoe zwaarder het vaak voor je wordt.

Belangrijk om te weten:
*  De vertrouwenspersoon handelt in volstrekte geheimhouding.
*  Jullie gegevens worden strikt vertrouwelijk door hem behandeld.
*  Er kan een beroep op de vertrouwenspersoon gedaan worden door ieder lid van Sportclub Brummen in geval van:

• fysieke en/of mentale bedreiging door iemand van Sportclub Brummen
  • sexuele intimidatie en/of sexueel ongewenste benadering
  • pestgedrag dat je wordt aangedaan in relatie tot jouw sexuele geaardheid
  • waarneming van drugs -en/of alcoholproblemen

Hoe neem ik contact op met de vertrouwenspersoon?
Door het invullen van ons contactformulier via deze link gericht aan de vertrouwenspersoon verzoek je dr. Van de Venis om contact met je op te nemen. Dr. Van de Venis zal daarna z.s.m. contact met je opnemen om samen te kijken welke communicatie verder wenselijk is om de klacht te bespreken. Uiteraard zijn alle contacten alleen zichtbaar voor de vertrouwenspersoon en niet zichtbaar voor derden.

Wat hoort niet terecht te komen bij de vertrouwenspersoon.
Overige klachten:

• Alle overige zaken waar je als lid van Sportclub Brummen mee te maken kunt krijgen, horen niet thuis bij de vertrouwenspersoon. Zaken als onvrede over de trainer, of over de leider, of over de scheidsrechter, of een onderlinge ruzie, of over de indeling van teams, of over het functioneren van het bestuur, etc. horen niet thuis bij de vertrouwenspersoon. In die situaties kun je terecht bij jouw elftalleider, jouw trainer, coördinator, jeugdcommissie of hoofdbestuur. Ook dan zal er zorgvuldig met een klacht worden omgegaan door degene waar jij jouw klacht meldt.

Namens het Bestuur van Sportclub Brummen

Vertrouwenspersoon: dr. A. van de Venis.     E-Mail: [email protected]

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!